چگونه برای پزشکان و جراحان عمومی تبلیغات کنیم؟

چگونه باری جراحان و پزشکان عمومی تبلیغات کنیم

چگونه برای پزشکان و جراحان عمومی تبلیغات کنیم؟

بیماری و درمان یکی از اجزاء همیشگی زندگی بشر بوده است. هر جزء از زندگی برای افراد جامعه ارزشی درخور و در شأن همان جزء را دارد. در مورد بیماری و درمان ، پای یکی از عزیزترین اجزاء برای هر فردی در میان است؛ یعنی بدن و حیات. همیشه بیماران برای پیگیری روند درمان خود به دنبال بهترین پزشک می گردند. دو شاخص برای تشخیص پزشک برتر در ذهن بیماران وجود دارد یکی سوابق و تجربه و دیگری میزان تحصیلات و تخصص. حالا به دو روش می توان این اطلاعات را برای بیماران آگهی کرد به این معنی که بدور از بیان جملات تبلیغاتی و کارهای رایج در تبلیغات مشخصات و سوابق کاری پزشکان و جراحان را به بیماران معرفی کنیم.

روش اول تبلیغات عمومی است؛ که هزینه ی زیادی دارد اما بازدهی اقتصادی آن نسبت به هزینه ی درمان بسیار مناسب می باشد و معمولا پزشکانی که از تبلیغات عمومی استفاده می کنند از اینگونه تبلیغات رضایت دارند. در این روش ما به شما فضاهای تبلیغاتی عمومی را معرفی می کنیم که به تناسب تخصص شما می تواند براییتان بازدهی خوبی داشته باشد. نشریات و سایت های زیادی هستند که این امکان را فراهم کرده اند و ما می توانیم تبلیغات شما را با تخفیفات قابل توجهی در آن ها به نمایش بگذاریم.

در این روش آگهی و معرفی شما در کنار مطالبی قرار می گیرد که بازدید کننده ی روزانه ی آنها چند هزار و یا چند میلیون نفر می باشد. حالا تصور کنید که فقط و فقط یک درصد از آن جمعیت بازدید کننده به شما و آگهی شما متمایل شوند؛ این باعث می شود که شما به طور متوسط روزانه بیش از ده ها مراجعه کننده داشته باشید. درست است که هزینه تبلیغات در روش عمومی در مقایسه با روش تخصصی بسیار بیشتر است اما از جنبه اقتصادی به صرفه و مفید است زیرا که چندین برابر هزینه ی تبلیغاتی شما بازدهی خواهد داشت.

روش دوم تبلیغات تخصصی است که کم هزینه و پر بازده است اما روند اجرایی آن دشوارتر است. عمده مزیت این روش این است که هزینه ای را که برای تبلیغات صرف می کنید دقیقا در مورد افرادی که قرار است به شما مراجعه کنند خرج می شود و مانند تبلیغات عمومی هزینه تبلیغاتی شما برای افراد غیر هدف از بین نمی رود. در روش تخصصی ما جوامعی را به عنوان جامعه ی هدف به شما معرفی می کنیم که احتمال می دهیم این گونه افراد در آینده ای نزدیک به شما مراجعه خواهند کرد و با انواع و اقسام روش های تبلیغاتی که می شناسیم و آنها را به کار می گیریم ، اطلاعات تبلیغاتی شما را در اختیار آنها قرار می دهیم.

البته ما در تبلیغات پزشکی بر این باوریم که شغل پزشکی و طبابت یکی از شریف ترین مشاغل هر جامعه ای به حساب می آید و در نظر گرفتن سود و زیان در مورد آن پسندیده نمی باشد. در گذشته طبابت هرگز دارای تبلیغات نبوده است. اما امروزه با گسترش علم پزشکی و افزایش جمعیت در جامعه کنونی دیگر نمی توان به روش سابق عمل کرد و پزشکان در مطب خود بنشینند تا بیماران به آنها مراجعه کنند. پس باید به فکر معرفی پزشک به روش های مختلف بود.

پایه کار پزشکی با سود و زیان مادی پی ریزی نشده است و بنای آن نجات جان انسان ها می باشد و تبلیغات وقتی برای آن قبیح می شود ، که پزشک قصد داشته باشد با جملات تبلیغاتی مخاطبان خود را فریب بدهد و یا در موضوعی بزرگ نمایی کند که ما از این روش به طور کلی صرف نظر می کنیم و پیشنهاد می دهیم که با انتشار آگهی(معرفی پزشک ، سوابق و امتیازات) مناسب آن هم به روش های نوین و پر مخاطب ، روش درمانی خود را به آنهایی که به تخصص شما احتیاج دارند معرفی کنید.

تماس بگیرید و از ما به صورت “رایگان” مشاوره بخواهید.

تلفن مشاوره: ۰۹۳۵۱۸۰۳۰۲۲

چگونه تبلیغات کنیم؟

چگونه تبلیغات کنیم؟

با یاد گرفتن اصول تبلیغاتی در تبلیغات حرفه ای شوید

افراد زیادی را می شناسم که از میزان درآمد کسب و کار خود رضایت ندارند و این را هم می دانند که راه حل نهایی ، تبلیغات است. اما نمی دانند “چگونه تبلیغات کنند”. در حالی که بسیاری از این کسب و کارها با انجام تبلیغاتی ساده و کم هزینه ، می توانند فروش خود را به چندین برابر افزایش دهند. عدم اطلاع از تبلیغات و شیوه های علمی آن باعث شده است ، کسب و کارهایی که نیاز به تبلیغات دارند از انجام تبلیغات صرف نظر کنند.

عامل دیگری هم وجود دارد و آن مواجه شدن با یکسری تبلیغات غیر علمی است ، که جز ضرر و زیان چیز دیگری برای صاحبان خود ندارند. شاید صاحب کسب و کاری در مورد تبلیغات از هم صنفان خود پرس و جو کند! در اینجا پاسخی که دریافت می کند بسیار مأیوس کننده است. به این دلیل که غالب افراد جامعه ی ما ، با تبلیغات آشنایی ندارند و زمانی که تبلیغاتی انجام می دهند ، غیر علمی و غیر قابل اعتماد است. پس نتیجه ی آن هم معلوم است. باز هم به اینجا می رسیم که باید پاسخی مناسب به این پرسش ارائه دهیم: “چگونه تبلیغات کنیم؟”

تصور کنید صاحب کسب و کاری که فروش مناسبی ندارد و به دنبال راهی برای تبلیغات می گردد ، با تمامی روش های تبلیغاتی آشنایی داشته باشد و شیوه های علمی تبلیغات را بشناسد؛ لحظه ای تردید نمی کند و با روش مناسبی تبلیغات خود را شروع می کند. آیا همه صاحبان کسب و کارها می توانند در مورد تبلیغات به این سطح از آگاهی برسند؟ حتما جواب منفی است؛ زیرا که آنها فقط در مورد کار خودشان فکر می کنند و دیگر وقتی برای فکر کردن به تبلیغات و مطالعه تخصصی درباره آن ندارند.

بهترین پاسخی که می توان به این پرسش داد _چگونه تبلیغات کنیم؟_ این است که بهترین راه انجام تبلیغات مشورت با کسانی است که در این زمینه تخصص دارند. آنها تمامی روش های تبلیغات را می شناسند و با شیوه های علمی تبلیغات آشنایی  کافی دارند و از همه مهم تر اینکه تجربه لازم در حوزه های مختلف تبلیغاتی را هم دارند. آنها بازارهای مختلف تبلیغاتی را می شناسند و از بازدهی هرکدام اطلاع دارند. وقتی که این اطلاعات را در دست داشته باشیم می توانیم تبلیغات هدفمند انجام دهیم و هزینه ی تبلیغات را به شکل چشمگیری پایین بیاوریم.

هر وقت ذهن شما به دنبال پاسخی برای این سوال می گشت _چگونه تبلیغات کنیم؟_ بدانید که بهترین راه حل مراجعه به یک مشاور تبلیغاتی است. مطمئن باشید ماجرای لذت و بخش و هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد.

تلفن مشاوره (رایگان): ۰۹۳۵۱۸۰۳۰۲۲

سه ویژگی مهم تبلیغاتی(Important features of advertisement)

سه ویژگی مهم تبلیغاتی

۱- سادگی ،  ۲- تکرار ، ۳- ایجاد پیوستگی مطلوب.

اگر هر یک از این ویژگی ها در تبلیغات رعایت نشود؛ شکست تبلیغات را به همراه خواهد داشت. خیلی ها تبلیغات پرهزینه ای انجام می دهند ، اما از نتایج آن رضایت ندارند. تبلیغات دارای تکنیک ها و اصولی می باشد؛ که رعایت نکردن هر یک از آنها ، می تواند شکست تبلیغات را به دنبال داشته باشد. در این مقاله به بررسی سه ویژگی کلیدی در نحوه انجام تبلیغات می پردازیم.

 

سادگی(Simplicity

به طور کلی باید گفت: افرادی که در جوامع امروزی مشغول به زندگی هستند ، برای موضوعات مختلف وقت زیادی صرف نمی کنند و به تبع آن نسبت به موضوعات اطراف خود دقت زیادی به خرج نمی دهند. حالا اگر ما تبلیغات پیچیده ای داشته باشیم؛ مخاطبان ما مقصود تبلیغات را متوجه نمی شود. زیرا که استفاده از پیچیدگی در تبلیغات باعث می شود ، مفهوم تبلیغات یا اصلا انتقال پیدا نکند و یا به صورت ناقص و جزئی منتقل شود. در اینگونه تبلیغات معمولا ، تیراژ و هزینه بسیار بالا است ، اما بازدهی آن خیلی اندک می باشد.

 

اگر تبلیغات ساده و گویا باشد؛ مفهوم آن به مخاطبان بیشتری منتقل می شود و در ذهن مخاطب تا مدتی زمان قابل توجهی باقی می ماند. سادگی در تبلیغات به غیر از اینکه باعث انتقال بهتر مفهوم تبلیغاتی می شود ، جذابیت و گیرایی تبلیغات را نیز بالا می برد. شاید شما هم تجربه کرده باشید ، زمانی که با تبلیغاتی شلوغ و پر از نوشته مواجه می شوید؛ آن تبلیغ دیگر جذابیتی برای شما ندارد. تبلیغات باید کوتاه و ساده باشد و پس از آن که مشتری جذب این تبلیغات شد؛ در جای دیگر توضیحات تکملی برای او بیان شود.

 

پس یادمان باشد که تبلیغات شلوغ و پیچیده بیشتر شبیه از بین بردن سرمایه است و نباید انتظار بازخورد و برگشت آن سرمایه را داشت. اما در مورد تبلیغات ساده تجربه نشان داده است که تاثیری شگفت انگیزی دارد و موفقیت تبلیغات را تضمین می کند.

 

 

تکرار(Repeat Advertising

 

“تکرار” راز فروش است. رازی که اگر با آن آشنا نباشیم؛ قطعا نمی توانیم فروش خوبی داشته باشیم. وقتی از قهرمان دو و میدانی جهان پرسیدند: چگونه قهرمان شدی؟ گفت: ابتدا این پا و بعد پای دیگرم را بر روی زمین گذاشتم. پرسیدند: به همین سادگی؟! گفت: نه من این کار را صدها بار تکرار کردم. راز و رمز موفقیت در فروش ، “تکنیک های تکرار” است. آن فروشنده ای موفق است که بتواند توضیحات و تبلیغات خود را برای مشتری ، بارها و بارها تکرار کند و همینطور برعکس آن اگر فروشنده ای “تکنیک تکرار” را بلد نباشد ، هرگز نمی تواند در کار خود موفق شود.

 

تبلیغات هم برای آن که به بهترین نتایج خود برسد ، نیاز به تکرار دارد. شرکت های بزرگ تجاری خیلی خوب این مفهوم را درک کرده اند و در بسیاری از موارد با اینکه دارای فروش مناسب و راضی کننده ای هستند؛ باز هم تبلیغات می کنند. تکرار تبلیغات در ذهن مخاطب اثر مثبتی می گذارد. شاید واقعا به محصول شما نیازی نداشته باشد اما تکرار تبلیغات در او “احساس نیاز” را ایجاد می کند. تکرار “حس اعتماد” به محصول شما را در مقایسه با محصول رقیبان شما بیشتر می کند.

 

افرادی که ما برای آنها تبلیغات می کنیم حافظه خوبی ندارند. شاید در یک رشته تحصیلی و یا مواردی از این قبیل متخصص باشند ، اما در کارهای روزمره خود ، بسیار اتفاق می افتد که دچار فراموشی می شوند. اگر حجم تبلیغات و موضوعات روزمره ای که برای هر فرد در طول روز وجود دارد را اندازه گیری کنیم ، باید به مخاطبان خود حق بدهیم که ما را فراموش کنند. شما نباید انتظار داشته باشید که نام و برند محصولات شما ، بیش از سه روز بعد از تبلیغات در ذهن مخاطبین شما باقی مانده باشد. تنها چیزی که در اینجا به کمک شما می آید “تکرار تبلیغات” است.

 

 

ایجاد پیوستگی مطلوب(Favorable continuity

 

همان اندازه که “تکرار تبلیغات” می تواند به کسب و کار شما کمک کند ، به همان اندازه می تواند کسب و کار شما را با شکست مواجه نماید. هیچ کس از تکرار هایی که موجب آزار و اذیت می شود خوشش نمی آید و شاید با دیدن برندی خاص در این حالت حس تنفر و بی اعتمادی به آن برند پیدا کند. حالا اگر این اتفاق هر روز هم برای او پیش بیاید می توان مطمئن شد که هرگز از آن شرکت خرید نخواهد کرد. برای خود من در مورد برخی از تبلیغات پیامکی این حس به وجود آمده است.

 

اگر ما از تکرار تبلیغات می خواهیم به “پیوستگی”(Continuity) برسیم باید به دنبال “مطلوبیت”(Favorable) آن هم باشیم. “پیوستگی مطلوب” را به دو روش می توان ایجاد کرد: اولین و مؤثر ترین روش ، هدفمند کردن تبلیغات است. به این معنا که محصول و یا خدمات خود را ، فقط به افرادی معرفی کنیم که به آن محصول و خدمات نیاز دارند. مثلا تبلیغات مربوط به “دندان مصنوعی” را برای جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال ارسال نکنیم و یا تخفیفات باشگاه پینت بال خود را برای مردان ۶۰ تا ۷۰ سال نفرستیم. اگر بتوانیم هدفمندی را در تبلیغات خود رعایت کنیم؛ می توانیم مطمئن باشیم که پیوستگی تبلیغات ما “نامطلوب” نخواهد بود. شاید این کار برای مخاطبان حتی خوش آیند هم باشد. مثلا در مورد همان پیامکی که گفته شد اگر هر روز چیزهایی که به آنها نیاز دارم و شاید به دنبال آنها هم می گردم در تلفن همراه برای من ارسال شود ، نه تنها موجبات ناراحتی من را به وجود نمی آورد؛ بلکه از اینگونه تبلیغات رضایت هم خواهم داشت.

 

تکنیک دیگری که باعث “ایجاد پیوستگی مطلوب” می شود؛ تبلیغات مناسبتی است. به طور مثال تمامی کسب و کارها می توانند به مناسبت روز پدر محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند و به مخاطبین خود این عید بزرگ را تبریک بگویند. یا مثلا به مناسبت صعود تیم والیبال کشور به مرحله ی یک چهارم نهایی ، تبلیغاتی صورت بگیرد و به مخاطبی که در شادی و هیجان برد تیم ملی هست ، این پیروزی را تبریک بگوید. این نوع تکرار باعث می شود ، حس نامطلوبی در مخاطب ایجاد نشود. زیرا تبلیغات انجام گرفته ، دقیقا هم سو با احساسات مخاطب بوده است. “ایجاد پیوستگی مطلوب” رمز و رازهای دیگری هم دارد که باعث محبوبیت کسب و کار شما می شود. حتما در طول انجام تبلیغات خود به آنها فکر کنید و روش های جدیدی را استفاده نمایید.

چگونه برای آژانس مسافرتی خود تبلیغات کنیم؟

چگونه برای آژانس مسافرتی خود تبلیغات کنیم

<h2style=”font-size: 40px;”>چگونه برای آژانس مسافرتی خود تبلیغات کنیم؟!

اولین نکته ای که باید در ذهن خود تثبیت کنیم این است که بدانیم ما مشتریان بسیار زیادی داریم. تقریبا می توان گفت تمام افراد جامعه مسافرت می کنند؛ چه بهرهمندی مالی آنها زیاد باشد چه کم. پس خدماتی که ما ارائه می دهیم دارای مشتریان زیادی است. به این گونه از مشتریان در اصطلاح “مشتریان بالقوه” گفته می شود.

مشتریان بالقوه همان کسانی هستند که به خدمات ما نیاز دارند و به دنبال ما می گردند اما نمی توانند ما را پیدا کنند. فرآیند معرفی خدمات به مشتریان بالقوه را “تبلیغات” می گویند. با تبلیغات صحیح و مناسب می توان به هر میزان که نیاز باشد برای خدمات خودمان مشتری پیدا کنیم.

آن چیزی که کار تبلیغات را تبدیل به یک کار تخصصی می کند این است که ما برای تبلیغات خود کدام فرایند تبلیغاتی را استفاده کنیم. استفاده از برخی روش های تبلیغاتی؛ “ضد تبلیغ” است و باعث می شود تبلیغات انجام گرفته با شکست روبرو شود و نه تنها مخاطب از آنها استقبال نکند بلکه موجب آزار و اذیت او نیز بشود.

متأسفانه اکثر آژانس های مسافرتی از یک نوع تبلیغ استفاده می کنند و این امر باعث می شود که بازخورد تبلیغات آنها به شدت کاهش پیدا کند.

روش های جدید تبلیغاتی

در بازار رقابتی مهمترین عامل موفقیت شناخت عرصه رقابت است. ما در مورد رقیبان کاری شما یعنی “دیگر آژانس های مسافرتی”اطلاعاتی را جمع آوری کرده ایم و روش های تبلیغات آنها را بررسی نموده ایم. تقریبا می توان گفت که نتیجه ی به دست آمده نشان می دهد ، اکثر “دفاتر مسافرتی” از یک نوع تبلیغات استفاده می کنند.

البته می توان این موضوع را به عنوان یک فرصت نگاه کرد؛ زیرا در عرصه رقابتی که همه ی رقیبان از یک روش استفاده می کنند ، یافتن شیوه ای جدید رمز موفقیت قطعی است. فقط کافی است شما روشی جدید در تبلیغات را استفاده کنید.

همکاران شما غالبا اقدام به ارسال پیامک می کنند و بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف ، تبلیغاتشان را به صورت عمومی انجام می دهند. این روش اشکالات زیادی دارد؛ مثلا مخاطبان غیر هدف که تعداد آنها بسیار بیشتر از مخاطبان هدف است به نوعی از این حجم تبلیغات خسته شده اند و این ناراحتی در آنها حس بی اعتمادی را به وجود می آورد. به این معنی که اگر زمانی قصد مسافرت داشته باشند ، هرگز از طریق پیامک دفتر مسافرتی خود را انتخاب نمی کنند.

شاید بسیاری از همکاران شما بر این باور باشند که ما این تبلیغات را انجام می دهیم و نتیجه ی آن را هم می بینیم. اما به چند نکته توجه ندارند چون تبلیغات دیگری انجام نداده اند. بازدهی روش های مختلف تبلیغاتی را نمی شناسند و به عبارتی “نرخ تبلیغات”دستشان نیست. شاید با آن هزینه ای که آنها ۱۰۰ مشتری را جذب می کنند در روش های دیگر بتوان ۵۰۰ مشتری را جذب کرد.

تبلیغات وکالت (Lawyer Marketing)

تبلیغات وکالت

تبلیغات وکالت

وکالت یکی از شریف ترین مشاغل می باشد. اساس کار وکالت بر پایه منفعت و سود نیست بلکه یک وکیل متعهد به احقاق حقوق از دست رفته در جامعه می اندیشد. وکالت را از این نظر می توان با پزشکی مقایسه کرد. در پزشکی هم مبنای کار بر اساس منفعت و سود مالی نمی باشد و کمک به هم نوع و نجات جان انسان ها اولویت اصلی است.

پس شأن وکیل و وکالت تبلیغات و بازاریابی نیست زیراکه تبلیغات و بازاریابی برای مشاغلی مطرح است که پایه و اساس آنها بر سود و منفعت مالی چیده شده است. حق هم همین است که بیان شد اما این مسئله امروزه باید مورد بازنگری قرار گیرد. با افزایش جمعیت و گسترش شهر نشینی دیگر نمی توان به این مسئله به شکل سابق نگاه کرد. شاید در گذشته تعداد وکلا در جامعه بسیار کمتر از نیاز جامعه بوده است و یا نحوه مراجعات به آنها به گونه ای دیگر بوده است اما امروز دیگر اینطور نیست به  عنوان نمونه شهر تهران را در نظر بگیرید؛ با این حجم جمعیت و گستردگی مساحت نمی توان انتظار داشت که به همان سبک سابق وکیل در دفتر خود بنشیند و موکلین به او رجوع کنند. در این شهر غالب ساکنین آن از عنوان شغلی همسایه خود خبر ندارند.

تبلیغات در اینگونه مشاغل معمولا با نوعی فریب کاری و یا معرفی های ناصحیح همراه است و لذا از جهت قانونی هم تبلیغات وکالت ممنوع می باشد اما آگهی در مورد وکالت بدون اشکال است. آگهی به این معناست که صرفا به معرفی اکتفا شود مثلا “نام و نام خانوادگی وکیلی با میزان سابقه وکالت و شماره پروانه وکالت و شماره تلفن و نشانی” به این حالت آگهی می گویند. مثلا اگر در آگهی ذکر شود “وکیل پایه یک دادگستری” باز هم از جهت قانونی ممنوع است زیرا که این معنا به ذهن می رسد که وکیل پایه یک دادگستری حتما در دادگستری آشنایانی دارد و می توان از آنها استفاده کرد.

شرکت ما برای آگهی گسترده در جامعه وکالت پیشنهاد های خوبی دارد. ما می توانیم این امکان را برای شما فراهم کنیم که آگهی شما به طیف عظیم از افراد شهر شما معرفی گردد و به دنبال آن قرارداد های وکالت بیشتری داشته باشید. ما با استفاده از تکنیک های خود بازار هدف تبلیغات شما را شناسایی می کنیم و به بهترین شکل و با وقار شغلی وکالت شما را به آنها معرفی می کنیم.

ما بر این باوریم که در تبلیغات وکلا و پزشکان باید به گونه ای عمل کرد تا شأن جایگاه شغلی آنها حفظ شود. برنامه تبلیغاتی شرکت ما نیز برای اینگونه مشاغل به صورت کاملا متفاوت برنامه ریزی شده است.

واحد اجرایی تبلیغات شرق

آمار جهانی در مورد مشاور تبلیغات

آمار جهانی در مورد مشاور تبلیغات

آمار جهانی در مورد مشاور تبلیغات (World Statistics Promotional Advisor)

بسیاری از کسب و کارها نیازی به تبلیغات ندارند ولی اگر از تبلیغات استفاده کنند نتیجه ی بهتری می گیرند. نتایج یک تحقیق دانشگاهی نشان می دهد که در کشور ما به ازاء هر ۶۰۰ شرکت فقط یک مشاور تبلیغاتی وجود دارد. دو نکته ی مهم از این آمار به دست می آید: اول اینکه تجارت و کسب و کار در کشور ما ، دیدگاه مناسبی در زمینه تبلیغات ندارند و اکثر مشاغل ایرانی بدون تبلیغات به فعالیت خود ادامه می دهند. دوم اینکه بسیاری از کسب و کارهای کشور ما که از تبلیغات برای فروش بیشتر استفاده می کنند ، تبلیغاتی سطحی و غیر علمی انجام می دهند. این امر باعث افزایش هزینه تبلیغات و کاهش بازدهی آن می شود و یکی از عوامل بد بینی به تبلیغات در کسب و کارهای ایرانی همین است.

اگر تجربه ی عمومی تبلیغات در کشور ما تجربه ی کم هزینه و پر بازدهی بود کسب و کارهای بیشتری تمایل به تبلیغات پیدا می کردند. فرض کنید که من یک مغازه عطر و ادکلن در یکی از خیابان ها تهران دارم و با استفاده از مشاوره ای صحیح و علمی ، تبلیغات کسب و کار خود را شروع می کنم. فروشگاه های اطراف من و یا فروشگاه هایی که به نوعی با من ارتباط دارند از وضعیت فروش و رونق کسب و کار من اطلاع دارند. اگر هزینه تبلیغات من متناسب با درآمد حاصل از تبلیغات باشد و کسب و کار من در همان خیابان (راسته) در مقایسه با سایر فروشندگان رونق بیشتری پیدا کند؛ کم کم اجتماع کوچک اطراف من دید خوبی نسبت به تبلیغات پیدا می کنند.

تا زمانی که این فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود فاصله ی زیادی وجود دارد. اما از طرف دیگر می توان به این قضیه با دید مثبتی نگاه کرد  و آن را تبدیل به یک فرصت کرد. فرصتی برای رونق بیشتر کسب و کار و افزایش فروش. وقتی در کشور ما نسبت تبلیغات به این شکل است و کسب و کارهایی که از تبلیغات و مشاوره تبلیغاتی استفاده می کنند یک به ۶۰۰ است؛ در نتیجه کسب و کارهایی که تبلیغات اجام می دهند چند قدم نسبت به هم صنفان خود جلوتر اند. خیلی ها خدمات مشاوره ای در ورد تبلیغات را نمی شناسند. پس دسترسی به یک مشاور تبلیغاتی فرصتی مناسب برای ارتقاء هر کسب و کاری در کشور ما به حساب می آید.

شما می توانید خدمات مشاوره ای را در شرکت ما به صورت “رایگان” تجربه کنید.

کشف بازارهای جدید تبلیغاتی

کشف بازارهای جدید تبلیغاتی

بازارهای مربوط به محصولات غیر غذایی پس از مدتی اشباع می گردد و به قول معروف “دیگر بازار کشش تولید را ندارد”. در بازاریابی با اهداف دراز مدت باید نقش تحقیقات بازاریابی را به خوبی درک کرد. بازاریابی یک کار آماری و اطلاعاتی است که نمی توان به هیچ وجه نقش تحقیقات را در آن نادیده گرفت.

تحقیقات بازاریابی دایره ی بسیار گسترده ای دارد و ما در اینجا قرار است فقط به یکی از فرآورده های آن اشاره کنیم.

“کشف بازارهای جدید تبلیغاتی” یکی از فرآورده های گران بها از تحقیقات بازاریابی می باشد. همانطور که گفته شد اکثر بازارهای غیر غذایی با گذشت زمان اشباع می شوند و دیگر ظرفیت بازاریابی در آنها وجود ندارد. تحقیقات بازاریابی با بررسی دائمی بازار می تواند بازارهای جدیدی را برای عرضه محصولات پیدا کند. مثلا کارخانه ای که چند نوع پارچه تولید می کند شاید با افزایش رقیبانش سهم کمتری از بازار را در اختیار داشته باشد. تحقیقات بازاریابی برای این کار ابتدا به دنبال بازرهای جدیدی می گردد که این محصول قابلیت استفاده در آنجا را داشته باشد و یا مصرفی مشابه پیدا می کند. اگر از یافتن بازار جدید نا امید شود به دنبال پیدا کردن مصرفی جدید می رود؛ روی آن کار می کند فرهنگ سازی انجام می دهد و به مرور زمان و با استفاده از تبلیغات عمومی بازاری جدید برای آن محصول ایجاد می کند.

تحقیقات بازاریابی و کشف بازارهای جدید در هر کسب و کاری امکان پذیر است چه یک کارخانه بزرگ با محصولات زیاد و چه یک کسب و کار کوچک با چند محصول جزئی ، تفاوتی در تحقیقات وجود ندارد ولی کیفیت آنها متفاوت است. هر تجارتی می تواند برای کسب و کار خود یک واحد تحقیقات بازاریابی ایجاد نماید و یا از مشاوران مربوط به این کار استفاده کند؛ تا همیشه به بازار و میزان فروش کالای خود اعتماد داشته باشد.

اگر در کسب و کاری اعتماد به بازار وجود داشته باشد میزان تولید و شکل مدیریت آن تغییر خواهد کرد و این امر موجب توسعه آن تجارت می شود. پس با رصد دقیق بازار و انجام کارهای تحقیقاتی در امر بازاریابی فروش محصولات خود را تضمین کنید.

شناخت عرصه رقابت تبلیغاتی

شناخت عرصه رقابت تبلیغاتی

شناخت عرصه رقابت تبلیغاتی

یکی از ویژگی های مهمی که باعث پیروزی در تبلیغات رقابتی می شود ، ” شناخت عرصه رقابت تبلیغاتی ” است. اگر ما بدون آگاهی از نوع تبلیغات رقبایمان در عرصه تبلیغات شروع به تبلیغ کردن نماییم؛ تبلیغات مؤثری نخواهیم داشت. ما به عنوان تبلیغ کننده باید بدانیم رقیبمان چه ویژگی هایی دارد. یا از ترفندهای تبلیغاتی او آگاهی داشته باشیم. خدمات و محصولاتش را از دید مشتریان بررسی کنیم و ده ها و صدها شاخص دیگر که با دانستن آنها می توانیم به جرأت بگوییم “عرصه رقابتی در بازار تبلیغات” را شناخته ایم.

اگر کسب و کاری بدون تجه به رقبای خود فعالیت کند و تبلیغ انجام دهد؛ قطعا در دراز مدت شکست خواهد خورد. اگر ما کار خودمان را انجام دهیم و رقیب ما هر روز پیشرفت بیشتری داشته باشد و سهم بیشتری از بازار فروش را به خود اختصاص دهد؛ بعد از چند سال ما به خود می آییم و می بینیم دیگر خریداری برای محصولات و خدمات ما وجود ندارد. اما برعکس آن اگر ما رقیبان خود را بشناسیم و فعالیت های آنها را رصد کنیم؛ قطعا در “عرصه رقابت” پیروز میدان خواهیم بود.

در رقابت تبلیغاتی پیروز شوید

تبلیغات برای کلینیک کاشت مو

تبلیغات جراحان و پزشکان عمومی

تبلیغات برای کلینیک کاشت مو

هر نوع کسب و کاری ، تبلیغات مخصوص خود را طلب می کند. قاعده ی ذاتی تبلیغات این است که ما مخاطب هدف آن کسب و کار را پیدا کنیم و آنها را برای استفاده از خدمات یا محصول خود ، متقاعد نماییم. اگر نتوانیم مخاطب هدف را پیدا کنیم؛ باید به تبلیغات عمومی روی بیاوریم. به این معنا که در رسانه های عمومی تبلیغ کنیم و همه اقشار جامعه را هدف تبلیغ خود تلقی نماییم.

در مورد کلینیک کاشت مو باید گفت ، مخاطب هدف آن کسانی هستند که از تاسی رنج می برند و یا در آستانه ی تاسی قرار دارند و ترس از دست دادن موهای طبیعی خود را دارند. در این کسب و کار ، مخاطب هدف تعیین شده است و حالا نیاز به این داریم که تعیین نماییم در چه مکان هایی باید برای این نوع مخاطب تبلیغات کرد. به عبارتی ساده تر ما باید دنبال پاسخی برای این پرسش باشیم که کجا می توان افراد کم مو را پیدا کرد؟! محل تجمع یا تردد آنها کجاست؟!.

همه ی ما میدانیم که کم موهای جامعه محل تجمع خاصی ندارند؛ اما می توانیم برای آنها محل تردد خاصی را پیدا کنیم.

مثلا عطاری ها و داروخانه ها اولین مراکزی هستند که افراد “در شرف تاسی” به آنجا مراجعه می کنند. یکی دیگر از مراکز تردد مراجعین بالقوه کلینیک های کاشت مو ، سایت ها و نشریاتی هستند که در موضوع پوست و مو فعالیت می کنند. امروزه بسیاری از افراد جامعه قبل از مراجعه به پزشک یا مراجعه حضوری به متخصص به سراغ نشریات و سایت هایی می روند که درباره این موضوعات مطالبی دارند. به این مجلات اعتماد دارند چون پشت پرده ی آنها را افرادی متخصص و پزشکانی حاذق می دانند. این دو محل تردد به عنوان مثال بیان شد و ما می توانیم برای تبلیغ یک کلینیک کاشت مو از این محل ها برای نصب تبلیغات خود استفاده کنیم. تبلیغاتی هرچند کوچک و کم هزینه اما وقتی در محلی مناسب قرار میگیرند بسیار مؤثر و پربازده خواهند بود.

اگر سابقه و سرمایه تبلیغاتی یک کلینیک زیاد باشد می تواند محل ترددی اختصاصی ایجاد کند و از بازدهی آن نهایت استفاده را داشته باشد. بازهم مثالی ساده بیان می کنیم: با پیشرفت رایانه و گوشی های هوشمند و ارتباط دائم آنها با فضای اینترنت بستری در کشور ما فراهم آمده که جمعیت بسیار زیادی دسترسی به اینترنت دارند و از این بستر ارتباطی استفاده می کنند. این نسبت به کل افراد کشور اشاره دارد در حالی که افراد بالای چهل سال سهم بسیار کمتری از این افراد را شامل می شوند و به جرأت ی توان گفت غالب کاربران اینترنتی کشور ما جوانان هستند. یعنی دقیقا مخاطبان بالقوه کلینیک های کاشت مو. وقتی تعداد کاربران افزایش یابد تعداد سایت ها و صفحات اینترنتی نیز افزایش می یابد و کاربران اینترنتی ناگزیر به استفاده از موتورهای جستجو می شوند. زیرا در حجم اطلاعات کنونی اینترنت ، پیدا کردن مطلب مورد نظر هر فرد بدون استفاده از موتورهای جستجو غیر ممکن است.

با توجه به مقدمه ای که بیان شد مخاطبان بالقوه کلینیک های کاشت مو ، اولین جایی که مراجعه می کنند و به دنبال یک کلینیک خوب کاشت مو می گردند اینترنت است. هرچقدر بتوانید بیشتر خودتان را در موتورهای جستجو معرفی کنید؛ مشتریان بیشتری خواهید داشت. نتیجه این است که اگر بودجه مناسبی در اختیار دارید بهترین راه استفاده از موتورهای جستجوگر است.

برای مشاوره  مستقیم با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۳۵۱۸۰۳۰۲۲

بانک اطلاعاتی در بازاریابی

بانک اطلاعاتی در بازاریابی

بانک اطلاعاتی در بازاریابی

شاید همه ی ما اهمیت یک بانک اطلاعاتی جامع در بازاریابی را بدانیم. بانک اطلاعاتی جامع دربازاریابی یعنی دسترسی سریع و مستقیم به تمام مشتریان بالفعل و بالقوه. به عبارت دیگر یعنی دسترسی به تمام کسانی که به خدمات یا محصول شما نیاز دارند. کسانی که اگر از محصول و یا خدمات شما اطلاع داشته باشند حتما به سراغ شما می آیند.

 

به طور مثال شما وارد کننده یک محصول جدید و انحصاری هستید. کشتی شما وقتی به ایران می رسد شما یک توزیع کننده عمده فروش می شوید و سود معینی از فروش محصول خود می برید. اما فروش این محصول به همینجا ختم نمی شود. عمده فروش بازار هم سود خودش را می برد خوردفروشان و مغازه داران هم سود دیگری می برند.

 

حالا شما فرض کنید که مشخصات کامل همه خرده فروشان و مغازه داران را در غالب یک بانک اطلاعاتی در اختیار دارید. یا از آن هم بهتر اینکه مشخصات کامل کسانی که ممکن است آن محصول را از شما خریداری کنند را در اختیار دارید و به وسیله تبلیغات آن ها را از وجود چنین محصولی باخبر می کنید.

 

در این شرایط تمام واسطه ها حذف می شوند و شما به عنوان وارد کننده ی یک محصول می توانید سود چشم گیری داشته باشید. هر چقدر تعداد فیلدهای این بانک اطلاعاتی بیشتر باشد؛ شما مشتریان بیشتری خواهید داشت. هرچقدر اطلاعات افراد این بانک کامل تر باشد شما فروش آسان تری خواهید داشت.

 

این مثال را در مورد انواع خدماتی که جامعه به آن نیاز دارد هم قابل تطبیق است. مثلا آژانس مسافرتی شما بهترین خدمات را در بین همکاران شما ارئه می دهد. حالا اگر شما بانک اطلاعات جامعی از تمام مشتریان بالقوه خود داشته باشید؛ چرخه ی بالا تکرار می شود.

 

یک بانک اطلاعاتی با ۱۰۰۰ فیلد را در نظر بگیرید. اطلاعات هزار نفر از کسانی که زیاد مسافرت می کنند. شما برای آنها خدمات خود را به انواع روش های تبلیغاتی معرفی می کنید. می توان به جرأت گفت شما در هر دوره تبلیغاتی که خدمات خود را برای این افراد معرفی می کنید ، به صورت حداقلی و بسیار بدبینانه ، ۲۰ نفر مشتری خواهید داشت. در حالی که شاید هزینه هر دوره تبلیغاتی کمتر از سود عائد از یک مشتری شما باشد. آن هزار نفر مشتریان بالقوه شما هستند. شاید به هر دلیلی در آن دوره تبلیغاتی قصد مسافرت نداشته اند ولی معلوم نیست که در دوره تبلیغاتی بعدی شما کدامیک از آن ۱۰۰۰ نفر باقی مانده مشتری شما می شوند و یا اطلاعات آژانس شما را در جایی نگه خواهند داشت و هر وقت که عزم سفر کردند با شما تماس خواهند گرفت.

 

به مثال بالا و احتمالات آن خیلی خوب دقت کنید. حالا فرض کنید شما یک بانک اطلاعاتی از مشتریان بالقوه خود در اختیار دارید که این بانک شامل اطلاعات ۲۰۰/۰۰۰ هزار نفر از افرادی است که احتمالا به خدمات شما احتیاج دارند. حالا تمام قاعده های بالا ۲۰۰ برابر می شود. بانک های اطلاعاتی به نسبت تعداد فیلد و کیفیت اطلاعات فیلدها تقسیم بندی می شوند. بسیار روشن است که برای یک بازار یابی خوب و پر بازده ، بانک های اطلاعاتی می توانند نقش کلیدی و مهمی را ایفا کنند.

 

یک شرکت برای ادامه دادن چرخه اقتصادی خود ، دائما به چرخه فروش و آشنایی با مشتریان بیشتر نیاز دارد و هرچقدر چرخه ی فروشِ بیشتری داشته باشد می تواند کسب و کار خود را توسعه ی بیشتری دهد. اگر این روند طی چندین سال ادامه پیدا کند یک کسب و کار کوچک تبدیل به یک کسب و کار بزرگ خواهد شد. تمام کسب و کار های بزرگ امروز در زمانی کسب و کاری کوچک بوده اند. فقط باید به قدرت تبلیغات باور داشت.

برای مشاوره مستقیم با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۳۵۱۸۰۳۰۲۲